Η ιστορία του εορταστικού ηχηρού μπουζουριάσματος του μπουρζουά καλόγερου (λάπτοπ, επαφές, δείκτες off shore...) Εφραίμ είναι λίγο - πολύ γνωστή. Την Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου, μεβούλευμα του Συμβουλίου Εφετών, το οποίο ήρθε να επιλύσει το πρόβλημα διχογνωμίας που είχε προηγουμένως ανακύψει μεταξύ του εισαγγελέαΜαντζούνη και της ανακρίτριας Καλού (ο πρώτος έκρινε, κατόπιν της απολογίας Εφραίμ, ότι έπρεπε απλώς να του επιβληθούν περιοριστικοί όροι και χρηματική εγγύηση ύψους 200.000 ευρώ, ενώ η δεύτερη απεφάνθη ότι ο κατηγορούμενος θα έπρεπε να προφυλακιστεί), ο ηγούμενος Εφραίμ κρίθηκε προφυλακιστέος.
Η άμεση σύλληψή του όμως δεν στάθηκε δυνατή, καθότι υπεισήλθε ο δημοφιλής... αστάθμητος παράγων «ασθένεια». Όπως έγινε γνωστό από τον γιατρό του Κέντρου Υγείας Καρυών, ο μοναχός εμφάνισε ένα τζακποτ προβλημάτων, μεταξύ των οποίων απορρύθμιση σακχάρου, λοίμωξη του αναπνευστικού και υψηλό πυρετό, πόνους δισκοπάθειας και γενική κατατονία. (Υπήρξαν και φήμες για καλπάζουσα πλατυποδία, αλλά δεν επιβεβαιώθηκαν).
Ως εκ τούτου, ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, που μετέβη στη Μονή συνοδεία του αστυνομικού διευθυντή Χαλκιδικής για να εκτελέσει το ένταλμα σύλληψης, επέτρεψε τελικά στον Εφραίμ να παραμείνει κλινήρης και φρουρούμενος στο κελί του. Παρήλθαν εν συνεχεία τρία περίπου εικοσιτετράωρα μέχρι να γιάνει κάπως ο γέρων, να συσκεφθεί με τον συνήγορό του (τον... δικό του συνήγορο και ουχί του Διαβόλου) και να εγκαταλειφθεί στα σίγουρα χέρια της Δικαιοσύνης.
Στις 27.12, συνοδεία αστυνομικών, ο Εφραίμ ταξίδεψε οδικώς προς την Αθήνα, όπου ακολούθησε την προδιαγεγραμμένη πορεία: ΓΑΔΑ, Εφετείο, Κορυδαλλός. Από την πρώτη στιγμή της δημοσιοποίησης του βουλεύματος του Συμβουλίου Εφετών το πρόσωπο - κλειδί του σκανδάλου του Βατοπεδίου (υπήρξαν και πολλά πολιτικά αντικλείδια, που έχουν κάνει προ πολλού τουμπεκί κι αλλάξανε κλειδαριές) δεν έμεινε αβοήθητο.
Ουκ ολίγες και εύγλωττες των ενδοεκκλησιαστικών «συνιστωσών» υπήρξαν οι αντιδράσεις των επωνύμων κι ανωνύμων υποστηρικτών του. Θα επιχειρήσουμε να τις διαβαθμίσουμε: από τις πιο ηχηρές έως τις πιο σιωπηρές.
Και πάσης Ρωσίας...
Δεν πρόλαβαν να στεγνώσουν στις γενειάδες τα φιλιά αγάπης που ανταλλάχθηκαν μεταξύ των χριστιανικών - πολιτικών - επιχειρηματικών παραγόντων της Ρωσίας και του αδελφού Εφραίμ μετά την πρόσφατη επίσκεψη του ιδίου και της Τιμίας Ζώνης στην πάλαι ποτέ απαγορευμένη ζώνη των μπολσεβίκων... και έσκασε σαν βόμβα η είδηση της επικείμενης σύλληψής του.
Από το βράδυ της παραμονής των Χριστουγέννων το πανίσχυρο Ίδρυμα του Αποστόλου Ανδρέα του Πρωτοκλήτου εξέφρασε τη βαθιά ανησυχία του για την εξέλιξη και χαρακτήρισε το γεγονός «ανεπίτρεπτη πολιτικοποίηση μιας δικαστικής απόφασης».
Ακολούθησαν οι εξίσου έντονες αντιδράσεις - πιέσεις του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών και του φιλόδοξου ρωσικού Πατριαρχείου (στη διαχείριση της υπόθεσης κράτησε τα πολυπόθητα εκκλησιαστικά ηνία), που στηλίτευσαν τόσο το τάιμινγκ όσο και το περιεχόμενο του βουλεύματος, εξαίροντας ταυτόχρονα την προσωπικότητα του κατηγορουμένου.
ΛΑΟΣ ευφραίνει μοναχικήν καρδίαν
Με τη χαρακτηριστική σταθερότητα που τον διακρίνει, ο πρόεδρος του Λαϊκού Ορθόδοξου ΣυναγερμούΓεώργιος Καρατζαφέρης διέρρηξε αμέσως τα ιμάτιά του με αφορμή την απόφαση για προφυλάκιση του ηγούμενου. Αρνήθηκε κατ’ αυτόν τον τρόπο τον ίδιο τον εαυτό του, που το 2008 φωνασκούσε από καθέδραςεναντίον του «καλόγερου που έβαλε στο ράσο του δύο κόμματα και διέλυσε ολόκληρη τη χώρα».
Τότε ζητούσε την παραδειγματική τιμωρία των υπαιτίων. Τώρα κάνει λόγο για επηρεασμό των δικαστών και για επιλεκτική πρεμούρα.
Κοντά στον πρόεδρο και η υπουργοποιηθείσα μουχρίτσα, ο Άδωνις, που ζήτησε την παραίτηση Πεταλωτή επειδή προκύπτει ασυμβίβαστο ανάμεσα στην ιδιότητα του υφυπουργού Δικαιοσύνης και την ιδιότητα του κατηγόρου στην υπόθεση Βατοπεδίου.
Αντιδράσεις από την Εκκλησία
Αρκετές και σεβαστές προσωπικότητες της ελλαδικής Εκκλησίας, όπως ο π. Γ. Μεταλληνός, τάχθηκαν υπέρ του τερματισμού της κράτησης του μοναχού Εφραίμ, τόσο για συναισθηματικούς λόγους (επειδή όλα συνέβησαν τα Χριστούγεννα κι επειδή η στοχοποίηση του ράσου και του μοναχισμού δεν περιορίζεται, θεωρούν, στην περίπτωση Εφραίμ), όσο και για νομικούς - διαδικαστικούς. Παραδείγματος χάριν:
◆ Παραβιάστηκε ο Καταστατικός Χάρτης του Άγιου Όρους.
◆ Δεν προφυλακίστηκαν οι υπόλοιποι ένοχοι κατηγορούμενοι αυτής ή άλλων υποθέσεων.
◆ Έγινε αυθαίρετα λόγος για «τρώση» του αισθήματος δικαίου.
◆ Παρενέβησαν νομικοί σε θέματα Εκκλησίας και πίστης κάνοντας ποιοτικούς χαρακτηρισμούς για τη μοναστική ταυτότητα του Εφραίμ.
Ιδιαίτερα συγκρατημένος υπήρξε στην τοποθέτησή του ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο οποίος αρκέστηκε στην έκφραση ενός προβληματισμού περί του χρόνου εκτύλιξης των γεγονότων. Ασυνήθιστα μαζεμένοςυπήρξε και ο τσαμπουκάς Άνθιμος, που αυτή τη φορά δεν πήρε τ’ άρματα, ούτε επιστράτευσε το ποίμνιό του.
Σιγήν ιχθύος στο Φανάρι
Αμερικανοτραφές και εξαρτημένο οικονομικά από την ελληνική κυβέρνηση, το Οικουμενικό Πατριαρχείο έμεινε μακριά από τη ρώσικη γκλαμουριά και υπερέβη εαυτό σε διακριτικότητα. Προφανώς το διακύβευμα «Εφραίμ» ωχριά μπροστά σε άλλα, πολύ πιο σημαντικά διακυβεύματα. Μέχρι νεωτέρας τουλάχιστον...
(ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ “ΠΟΝΤΙΚΙ” ΣΤΙΣ 05-01-12)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου