Εως τις 20 Ιανουαρίου καλούνται οι φορολογούμενοι που έχουν εντοπίσει λάθη στα στοιχεία του λογαριασμού τους, με βάση τα οποία υπολογίστηκε το τέλος ακινήτων (τιμή ζώνης, παλαιότητα ή τετραγωνικά μέτρα), να υποβάλουν αιτήσεις στους δήμους για τη διόρθωσή τους.
Αυτό ορίζεται σε χθεσινή εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, στην οποία προβλέπεται επίσης η διαδικασία με την οποία θα εξαιρούνται από το τέλος οι οικονομικά ασθενείς και οι έχοντες προβλήματα υγείας.
Η διαδικασία που ακολουθείται για τη διόρθωση λαθών είναι η εξής:
- Ο Διαχειριστής Δικτύου της ΔΕΗ αποστέλλει στους δήμους της χώρας ηλεκτρονικές καταστάσεις που περιλαμβάνουν τα ακίνητα που βρίσκονται στη διοικητική περιφέρεια κάθε δήμου με τα στοιχεία βάσει των οποίων υπολογίστηκε το τέλος του 2011.
- Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες που έχουν εντοπίσει λάθη στα στοιχεία υπολογισμού του τέλους προσέρχονται στον αρμόδιο δήμο για τη διόρθωσή τους έως τις 20 Ιανουαρίου.
- Στη συνέχεια οι δήμοι αποστέλλουν μέχρι τις 27 Ιανουαρίου 2012 τις ενημερωμένες καταστάσεις στον Διαχειριστή Δικτύου της ΔΕΗ, ο οποίος με τη σειρά του τις αποστέλλει στη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων που τις ελέγχει ενδεικτικά ως προς την τιμή ζώνης, διορθώνει τα λάθη και διαβιβάζει τις καταστάσεις στον Διαχειριστή μέχρι τη 10η Φεβρουαρίου.
- Η διαφορά αφαιρείται από τους λογαριασμούς του 2012.
Για εξαίρεση. Υποβάλετε ηλεκτρονικές αιτήσεις αν θέλετε να εξαιρεθείτε από το ειδικό τέλος ακινήτων λόγω οικονομικής αδυναμίας ή χειρόγραφες αιτήσεις στους προϊσταμένους των εφοριών αν αντιμετωπίζετε σοβαρά προβλήματα υγείας, λέει στους φορολογουμένους το υπουργείο Οικονομικών στο τελευταίο επεισόδιο του σίριαλ για την απαλλαγή από το χαράτσι.
Υστερα από αλλεπάλληλες αλλαγές, με τη χθεσινή εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών ορίστηκε ότι όσοι φορολογούμενοι επικαλούνται οικονομική αδυναμία θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμπληρώνοντας τη φόρμα που βρίσκεται στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο https://www1.gsis.gr/taxisnet2/eta. Σε αυτή τη φόρμα, οι φορολογούμενοι καλούνται να συμπληρώσουν στοιχεία όπως ο ΑΦΜ, ο αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, το ονοματεπώνυμο και το τηλέφωνο οικίας και να καταγράψουν σε ειδικό πεδίο τους λόγους για τους οποίους αιτούνται εξαίρεση. Οσοι δεν έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν μόνοι τους την ηλεκτρονική αίτηση θα μπορούν να το κάνουν εγγράφως στην εφορία τους, η οποία θα αναλάβει τα περαιτέρω. Με τη σειρά της η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων, αφού επεξεργαστεί τις αιτήσεις, θα αποστείλει αρχείο στην αρμόδια ΔΟΥ και ο προϊστάμενός της θα αποφασίζει, εκτός από την αναστολή διακοπής του ρεύματος, την καταβολή του τέλους σε περισσότερες δόσεις ή - εφόσον πιστοποιείται απόλυτη οικονομική αδυναμία - τη διαγραφή του τέλους ακινήτων.
Για τη δεύτερη κατηγορία εξαιρέσεων, που αφορά φορολογουμένους για τους οποίους συντρέχουν ειδικοί λόγοι υγείας του χρήστη του ακινήτου ή του προσώπου που συνοικεί με αυτόν και τον βαρύνει φορολογικά και αποδεικνύεται ότι η διακοπή του ρεύματος θα θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή ή την υγεία τους, δεν απαιτείται ηλεκτρονική αίτηση. Σε αυτές τις περιπτώσεις αποκλειστικά αρμόδιος είναι ο έφορος, ο οποίος δεν δίνει απαλλαγή αλλά εντολή αναστολής της διακοπής του ρεύματος. Απαιτείται, βεβαίως, σχετική αίτηση του ενδιαφερομένου.
ΠΗΓΗ ΤΑ ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου