Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου 2011

Θέλουν να κάνουν μαρίνα όλο το θαλάσσιο μέτωπο της Αθήνας




Την πλήρη διαφωνία του με τη μετατροπή της Αθήνας σε πόλη - λιμάνι, η οποία θα υποδέχεται τουλάχιστον 10 μεγαθήρια κρουαζιερόπλοια με 10.000 επιβάτες έκαστο, εξέφρασε ο πρόεδρος του Οργανισμού Αθήνας Γ. Πολύζος σε ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Πολεοδόμων και Χωροτακτών για τα τριάντα χρόνια από την ίδρυσή του, αποκαλύπτοντας τους επικίνδυνους σχεδιασμούς, τη στιγμή που εκπονείται το Ρυθμιστικό Σχέδιο για Αθήνα - Αττική έως το 2021.


Όπως είπε, τέσσερις - πέντε εταιρείες που ελέγχουν τον τομέα της κρουαζιέρας ορέγονται την κατασκευή τουλάχιστον έξι νέων θέσεων επιπλέον των τριών - τεσσάρων στον Πειραιά.
Έχει κατατεθεί πρόταση από το υπουργείο Υποδομών για χωροθέτηση νέων θέσεων στη Φαληρική ακτή, στις εκβολές του ποταμού Κηφισού, με μοναδικό κριτήριο το κόστος, καθώς τα νερά είναι αβαθή και απαιτούν εργασίες σε βάθος 32 μέτρων, ενώ στον Πειραιά σε βάθος 72 μέτρων, άρα ο προϋπολογισμός πέφτει στο μισό, αγνοώντας πολεοδομικές και άλλες επιπτώσεις, σχολίασε. Κάλεσε δε τους παριστάμενους να "δουν" τη μετακίνηση μέσω Συγγρού 10.000 επισκεπτών ενός μόνου κρουαζιερόπλοιου προς την Ακρόπολη.
Ο πρόεδρος του Οργανισμού Αθήνας προειδοποίησε για τον κίνδυνο τα κρουαζιερόπλοια να καταλάβουν την ακτή του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό. Τους φόβους του στηρίζει στην αναφορά της πρόσκλησης ενδιαφέροντος, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα για το ξεπούλημα της πρώην έκτασης του αεροδρομίου, ως πύλης της Αθήνας για τα νησιά του Αιγαίου, αναφορά που παραπέμπει σε υποδομές κρουαζιέρας.
Ο Γ. Πολύζος διευκρίνισε ότι στο υπό εκπόνηση Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας θα αποδέχονταν μικρότερη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στον νότιο λιμενοβραχίονα του ΟΛΠ και συμπληρωματικά στο Λαύριο, στη νότια προβλήτα, δύο μεσαίου μέγεθος θέσεων, υπό την προϋπόθεση ότι θα φτάσει έως εκεί ο προαστιακός σιδηρόδρομος.
Αναφέρθηκε επίσης σε μεγάλες επενδύσεις - φαντάσματα όπως αυτή της δημιουργίας δεύτερου αεροδρομίου, φθηνών πτήσεων, στην Κωπαΐδα, η οποία "ως διά μαγείας εξαφανίστηκε". Επεσήμανε ότι ήταν και παραμένει στρατηγική της πρότασης του νέου Ρυθμιστικού η συνεκτική πόλη.
Αναφέρθηκε στις δημόσιες καταγγελίες δημάρχων της ανατολικής Αττικής "από τον χώρο της προόδου" στον Οργανισμό, ενώ χαρακτήρισε θαύμα το γεγονός ότι η διοίκηση άντεξε παρά τις πιέσεις και δεν υπέγραψε άλλες εντάξεις στο Σχέδιο Πόλης αφού τα εγκεκριμένα γενικά πολεοδομικά σχέδια χωράνε διπλάσιο πληθυσμό.
Στην εισήγησή της η Ρ. Κλουτσινιώτη, αρχιτέκτων - πολεοδόμος, "για τον σχεδιασμό του χώρου και τον ρόλο των Ελλήνων πολεοδόμων - χωροτακτών", μεταξύ άλλων στηλίτευσε τη νέα μόδα, στο όνομα της αποτελεσματικότητας, που εντείνει τις αρνητικές επιπτώσεις στους φυσικούς πόρους, το περιβάλλον και το τοπίο. Όπως είπε χαρακτηριστικά, με το σύνολο των πρόσφατων νομοθετημάτων βρισκόμαστε εμπρός σε γενικευμένη επίθεση εναντίον της ποιότητας του αστικού και του υπαίθριου χώρου.

Λ. ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ ΑΥΓΗ 13/12/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: