Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

Ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ: Περί άλλα τυρβάζει ο Γ. Ανωμερίτης


Του Ηλία Γ. Μπέλλου 

Περαιτέρω σύγχυση σε εμπλεκομένους και μη στην υπόθεση της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης προκάλεσε η δήλωση του πρόεδρου και διευθύνοντα σύμβουλου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε., Γιώργου Ανωμερίτη, ο οποίος απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για την κρουαζιέρα επέμεινε πως στο Μεσοπρόθεσμο προβλέπεται ρητά η διατήρηση του ελέγχου του 51% της επιχείρησης από το Δημόσιο. 


Ο πρώην υπουργός εμπορικής ναυτιλίας επί κυβέρνησης Σημίτη έχει ταχθεί επανειλημμένως υπέρ της επιλογής αυτής, κάτι το οποίο όμως δεν φαίνεται να συμμερίζονται όλοι στην κυβέρνηση, τη στιγμή που η πώληση ποσοστού άνω του 23,1% του ΟΛΠ αφορά τον προγραμματισμό που είχε γίνει για το 2011 και η Τρόικα έχει ήδη ενημερωθεί πως θα γίνει περαιτέρω πώληση ποσοστού το 2012. 

Έτσι γεννάται πλέον ζήτημα για το κατά πόσον οι θέσεις Ανωμερίτη εκφράζουν ή όχι επίσημα την κυβέρνηση, τις προθέσεις της και τις δεσμεύσεις που έχουν ήδη αναληφθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Εάν δηλαδή προεξοφλεί τις αποφάσεις της κυβέρνησης. 

"Πώληση ποσοστού 23,1% είναι σαν να λέμε στους ενδιαφερόμενους ότι θέλουμε τα λεφτά σας αλλά δεν σας δίνουμε το management", τονίζει στο Capital.gr επενδυτικός τραπεζίτης που έχει γνώση των προβληματισμών των υποψηφίων επενδυτών. Σε κάθε περίπτωση ο επικεφαλής του ΟΛΠ έχει στην θητεία του εκεί ομολογουμένως παρουσιάσει σημαντική βελτίωση μεγεθών της εισηγμένης. Είναι λοιπόν φυσικό να συνεχίζει να σχεδιάζει την πολιτική της επιχείρησης με γνώμονα το συμφέρον της, ανεξάρτητα από την έκταση της επερχομένης μεταβολής του βασικού μετόχου. 

Έτσι, όπως τονίστηκε στην παρουσίαση της πολιτικής για την κρουαζιέρα, προχωρά σε επενδύσεις της τάξης των 420 εκατομμυρίων ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας για την ενίσχυσης του τομέα της κρουαζιέρας. Τα 230 εκατομμύρια αφορούν 6 νέες θέσεις σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων, και αφορούν έργο ενταγμένο στο ΕΣΠΑ ενώ 120 εκατομμύρια ευρώ αφορούν το μέσο μεταφοράς σταθερής τροχιάς (monorail) και 60 εκατομμύρια προορίζονται για τα έργα της «Πολιτιστικής Ακτής». Για το 2011 ανακοίνωσε αύξηση καταπλεόντων κρουαζιεροπλοίων 13,73% και 35% στον αριθμό των επιβατών.


Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: