Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011

Ρακόμελο: το γλυκόπιοτο και μεθυστικό

Ρακόμελο: το γλυκόπιοτο και μεθυστικό

Θες ένα δημοσίευμα τοπικής εφημερίδας, που έλεγε ότι αυξήθηκαν οι πωλήσεις της ρακής, γιατί οι νέοι τώρα προτιμούν ρακόμελο στις εξόδους τους; Θες  ένας πρόωρος πονόλαιμος; Θες το μέλι νέας σοδειάς που μου έλαχε; Δεν τόχα σε πολύ μου να φτιάξω λίγο ρακόμελο κι ας είναι περυσινή η ρακή μου.


Το ρακόμελο  το ήξερα σαν φάρμακο από τα παιδικά μου χρόνια.
Έτσι  το σύστησα κάποτε σε μια συζήτηση στην οποία μάλιστα ανέφερα  ότι δεν θα μπορούσα να το φανταστώ σαν ποτό για πάρτυ! Που να ήξερα τις εξελίξεις το 2003 (Και ποιός τις ήξερε εδώ που τα λέμε!).
Στον πονόλαιμο και στον βήχα λειτουργούσε σαν σιροπάκι, στο κρυολόγημα και στο μπούκωμα σαν αποχρεμπτικό αφού ανοίγει τις αεροφόρους οδούς, στο κρύωμα σαν θερμαντικό. Ένα σφηνάκι σε χειμωνιάτικα ροφήματα τα έκανε πιο νόστιμα και πιο αποτελεσματικά.
Τελευταία ακούω ότι πίνεται και κρύο σαν απεριτίφ ή σαν χωνευτικό, γι αυτό και δίνω τώρα τη συνταγή του που μέχρι τώρα θεωρούσα χειμωνιάτικη. 
Υλικά (για μια φλυτζάνα)
1 φλυτζάνα ρακή (όχι τσίπουρο με γλυκάνισο)
2 κουταλιές μέλι
2 ξυλάκια κανέλα 5 cm
5-6 γαρύφαλα (μοσχοκάρφια)
Εκτέλεση
Έβαλα τη ρακή σε δυσανάλογα μεγάλο κατσαρόλι γιατί εγώ είμαι άνθρωπος χαμηλών τόνων και δεν μ' αρέσει ν' ανάβω φωτιές.
Πρόσθεσα το μέλι και τα μυρωδικά και τα έβαλα στο μικρό μάτι της κουζίνας, εκείνο για τον καφέ.
Μέχρι να ζεσταθεί ανέπνεα τους θεραπευτικούς ατμούς της ρακής που πολύ νωρίς απέκτησαν και μυρωδιά μελιού και κανελογαρύφαλου.
Μόλις πήρε βράση έκλεισα το μάτι αλλά δεν απέσυρα το κατσαρόλι.
Έβαλα ένα σφηνάκι για τον εαυτό μου (είπαμε μια από τις αφορμές ήταν ο πονόλαιμος) και το υπόλοιπο το φύλαξα σε δυο μικρά καραφάκια που μου βρίσκονται. 
Παρατηρήσεις
1) Προσοχή είναι πολύ εύφλεκτο γι αυτό και η μεγάλη σχετικά κατσαρόλα.Ακόμη και οι ατμοί του ανάβουν γι αυτό προτιμώ την κουζίνα από το γκαζάκι που έχει φλόγα.
2) Μπορούμε να βάλουμε κι άλλα μυρωδικά  όπως πορτοκαλόφλουδα, ή μοσκοκάρυδο .Ακόμη μπορούμε να αλλάξουμε τις αναλογίες μελιού-ρακής
3) Αφήνω τα ξυλάκια κανέλας μέσα στα μπουκαλάκια για να αφήνει την μυρωδιά της.Άλλωστε δεν φτιάχνω μεγάλη ποσότητα. Είπαμε:  ζεστό το ήξερα εγώ το ποτό αυτό, και το λιγοστό περίσσευμα απλώς το χρησιμοποιούσα  σε τσάγια και άλλα χειμωνιάτικα ροφήματα.
4) Είναι πιο μεθυστικό από τη σκέτη ρακή γιατί απορροφάται γρηγορότερα από τον οργανισμό.
Αποτελέσματα: α) Σιγοτραγουδάω τώρα που γράφω το φιλεντέμ*
β) Δεν έμεινα σε ένα σφηνάκι, οπότε θερμιδικώς βγήκα εκτός προγράμματος
γ) Ο λαιμός και η αναπνοή βελτιώθηκαν
δ) Νοιώθω μια γλυκιά χαλάρωση που στο τρίτο σφηνάκι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σχεδόν νιρβάνα
ε )Πιστεύω ότι είναι και υπναγωγό εκτός των άλλων.
*Το φιλεντέμ είναι ένα πολύ ωραίο τραγούδι  του Ν.Ξυλούρη. Στα μέρη μας, όταν θέλουμε να πούμε ότι κοντεύουμε να μεθύσουμε λέμε την έκφραση: Σε λίγο μου φαίνεται πως θα πούμε το φιλεντέμ.... Δεν ξέρω γιατί. Το τραγούδι πάντως είναι πολύ ωραίο, όπως όλα του Ξυλούρη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: