Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2011

Χωρίς λεωφορεία και σίτιση τα μουσικά σχολεία



Τεράστια προβλήματα μεταφοράς και σίτισης αντιμετωπίζουν οι μαθητές των μουσικών σχολείων, που παρακολουθούν μαθήματα μακριά από τη γειτονία τους, προκειμένου να πραγματοποιήσουν στο μέλλον τις φιλοδοξίες τους γύρω από τη μουσική. Σύμφωνα με την ανάλυση στοιχείων που παρουσιάσθηκαν από γονείς και καθηγητές των  Μουσικών Σχολείων της Αττικής (Αλίμου, Ιλίου, Παλλήνης, Πειραιά) και του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα), τονίστηκε ότι σε πολλές περιπτώσεις οι γονείς βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για τη μετακίνηση και τη διατροφή των παιδιών τους που σε πολλές περιπτώσεις διασχίζουν όλο το λεκανοπέδιο για να φθάσουν στον προορισμό τους.  

Συγκεκριμένα οι γονείς τόνισαν ότι «ο ιδρυτικός νόμος των 42 μουσικών και των 3 καλλιτεχνικών σχολείων της χώρας προβλέπει την δωρεάν μετακίνηση των μαθητών τους, όπως και την σίτισή τους λόγω του υποχρεωτικά διευρυμένου ωραρίου τους. Μέχρι τώρα το έργο αυτό είχαν αναλάβει οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις.

Με την επιβολή του Καλλικράτη το έργο αυτό μεταβιβάστηκε στους Δήμους. Με τη συνεχή διαδικασία περικοπών και καθυστερήσεων των σχετικών  κονδυλίων αλλά και των αποφάσεων που αφορούν την διευθέτηση αυτών των ζητημάτων (μετακίνηση και σίτιση) λίγο πριν την έλευση της νέας χρονιάς, το τοπίο της συνέχισης της μετακίνησης των μαθητών των σχολείων μας παραμένει άδηλο και σκοτεινό».

Η Ένωση Γονέων υπογράμμισε ότι «το έργο της μεταφοράς και σίτισης των μαθητών, πρέπει να αναλάβει ενιαίος κρατικός φορέας σε επίπεδο περιφέρειας, κάτω από την εποπτεία και τον έλεγχο του υπουργείου Παιδείας.

Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων οι διαγωνισμοί που διεξάγονται στους δήμους καταλήγουν άγονοι. Τα χρονικά πλαίσια πλέον είναι ασφυκτικά. Και κανείς δεν μπορεί να βεβαιώσει ότι μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων θα είναι δυνατή η συνέχιση της μετακίνησης». Σε ότι αφορά στην επαρχία κατά κύριο λόγο, το έργο αναλαμβάνουν δημόσια και δημοτικά συγκοινωνιακά μέσα, με ανάγκη να τροποποιηθούν υφιστάμενα δρομολόγια αστικών ή υπεραστικών γραμμών, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο».

Οι γονείς επεσήμανα ότι ο επόμενο βήμα και η πρακτική κατάληξη είναι η μεταφορά με την ευθύνη των γονιών, με χιλιομετρική αποζημίωση 0,35 / χλμ. και μέχρι 1500 ευρώ ανά σχολικό  έτος, με πλαφόν απόστασης τα 2500 μ. για το γυμνάσιο, και τα 4000 μ. για το λύκειο.
  
Η χιλιομετρική αποζημίωση, θα επιβαρύνει την τσέπη των οικογενειών,όπως τονίσθηκε , σε συνθήκες που τα εισοδήματα έχουν συρρικνωθεί ή λεηλατηθεί, από την ανεργία, τις απολύσεις, τις περικοπές αμοιβών, την ύφεση, την ακρίβεια, τα χαράτσια.
  
Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, θα είναι να υπάρξει μεγάλη διαρροή μαθητικού πληθυσμού, τα σχολεία να φυλλορροούν, να φθίνουν και να απαξιωθούν. Άρα να οδηγηθούμε σε de facto, κατάργηση, χωρίς να αποκλείουμε και πλέον δυσμενείς άμεσες εξελίξεις, από κυβερνήσεις και μέτρα που σαν οδοστρωτήρας σαρώνουν λαϊκές κατακτήσεις, κοινωνικές παροχές και δικαιώματα.  
  
Σε ότι αφορά την σίτιση των μαθητών, μέχρι πρόσφατα υπήρχε σιωπή, ενώ από το υπουργείο δίνονταν στις αντιπροσωπείες μας, διαβεβαιώσεις πως είναι αποκλειστική ευθύνη των δήμων και 34 μέρες αργότερα στην Βουλή δια στόματος της υφυπουργού κ. Χριστοφιλοπούλου, ακούσαμε πως σίτιση δεν μπορεί να υπάρξει.  Και μάλιστα όταν τα σχολεία αυτά λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο, όχι προαιρετικά αλλά υποχρεωτικά λόγω του εκπαιδευτικού τους προγράμματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: