Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2012

Airbus: Εξηγήσεις για τα... ανεξήγητα

  
Κ. Ζαγάρας


Στα καυτά ερωτήματα που προκύπτουν από το ξεπούλημα-εξπρές των τεσσάρων airbus, ιδιοκτησίας του ελληνικού Δημοσίου, με πλειοδοτικό διαγωνισμό αντί μόλις 31 εκατ. ευρώ σε εταιρεία ενοικίασης αεροσκαφών του Μαϊάμι, προσπάθησε χθες να απαντήσει η Γραμματεία της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), υποστηρίζοντας πως "εάν αποφασιζόταν να επανακηρυχθεί νέος διεθνής διαγωνισμός, θα κατέληγε ουσιαστικά σε ακόμη μικρότερες προσφορές ή και σε παντελή αδυναμία ολοκλήρωσης σοβαρής αγοραπωλησίας".

Σε ό,τι αφορά στα συναφή ζητήματα, όπως τι έγινε με τον περυσινό σχετικό πλειοδοτικό διαγωνισμό, αλλά και τον προηγούμενο, για το τίμημα πώλησης των αεροσκαφών και για τους λόγους αποκρατικοποίησης των αεροσκαφών, η ΔΕΑΑ ανέφερε πως "είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής και συνιστά υποχρέωση της χώρας, σύμφωνα με το Μνημόνιο". Σε ό,τι αφορά τον πρώτο διαγωνισμό, ανέφερε πως "η πλειοδότρια εταιρία (Cirrus International), που είχε προσφέρει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων, απέσυρε το ενδιαφέρον της", ενώ για τον δεύτερο διαγωνισμό η Apollo Aviation Group προσέφερε το μεγαλύτερο τίμημα (40,4 εκατ. δολάρια). Σε περίπτωση περαιτέρω καθυστέρησης ως προς την πώληση, η ΔΕΑΑ υποστηρίζει πως, "πέραν του χρονικού ορίου που είχε τεθεί από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής, θα ενείχε σημαντικό κίνδυνο ακόμη μεγαλύτερης ή μάλλον ραγδαίας απαξίωσης των από διετίας σταθμευμένων αεροσκαφών για τεχνικούς λόγους (λήξη ισχύος και άλλων ανταλλακτικών και μερών)". Τέλος, σημειώνει πως "η προσφορά της πλειοδότριας εταιρείας κινείται εντός του εύρους της επιτόπιας ανεξάρτητης αποτίμησης, η οποία υποβλήθηκε στην ΔΕΑΑ σύμφωνα με τον νόμο".
Σε δήλωσή του ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών Μ. Βορίδης (ήταν από αυτούς που ύπέγραψαν, μαζί με τον Μιχ. Χρυσοχοΐδη και τον Γ. Κουτρουμάνη, την απόφαση) επί του θέματος, είπε πως "η εμπλοκή του υπουργείου μας είναι περιφερειακή. Ο χειρισμός έχει γίνει από την Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων". Επίσης υποστήριξε πως "εκτιμήθηκε από τους συμβούλους του ελληνικού Δημοσίου ότι αυτή ήταν η προσήκουσα τιμή, δεν υπήρχε και άλλη τιμή, απ’ ό,τι καταλαβαίνω, διαθέσιμη στην αγορά".

ΣΥΝ: Λεηλατούνται και τα τελευταία περιουσιακά στοιχεία της Ο.Α.
Σε δήλωσή του ο Κ. Ήσυχος, μέλος της Π.Γ. του ΣΥΝ, για το ζήτημα τόνισε ότι "ενώ η απαξίωση, η ιδιωτικοποίηση, η ρευστοποίηση, η διαπόμπευση της Δημόσιας Ο.Α. το 2010 έγινε με απόλυτη δικομματική μεθόδευση και υλοποίηση, τα τελευταία 'περιουσιακά στοιχεία' της, τα τέσσερα airbus, ακολουθούν την ιδία πορεία της δημόσιας εταιρείας που λεηλατήθηκε όσο καμιά άλλη ΔΕΚΟ". Παράλληλα πρόσθεσε πως "οι οικονομικοί εισαγγελείς της χώρας και γενικότερα η ελληνική Δικαιοσύνη, ο κοινοβουλευτικός έλεγχος και η επιμονή να χυθεί άπλετο φως σε αυτή την υπόθεση, αποτελούν σημεία άμεσης διερεύνησης, αλλιώς ο οδικός χάρτης των σκανδάλων της Siemens, των υποβρυχίων, του Βατοπεδίου (και αμέτρητων άλλων υποθέσεων) θα ακολουθήσουν την πεπατημένη. Ένα νεκρό πολιτικό σύστημα είναι μπροστά μας, χωρίς τις ελάχιστες ελεγκτικές διαδικασίες προφύλαξης ενός αστικού καθεστώτος"

ΑΥΓΗ 04/01/2012

Ερώτηση του κοινοβ.εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Π.Λαφαζάνη:

Προς τους Υπουργούς Οικονομικών - Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων

Μεγάλα ερωτηματικά προκαλεί η κατακύρωση πώλησης με διαδικασίες εξπρές και περίπου εν κρυπτώ των τεσσάρων Airbus του δημοσίου της λεηλατηθείσας δημόσιας Ολυμπιακής Αεροπορίας έναντι ευτελούς χαριστικού τιμήματος που μόλις ανέρχεται στα €30 εκ. περίπου.
Τα ερωτηματικά γίνονται ακόμα μεγαλύτερα αφού πλειοδοτικός διαγωνισμός που είχε διεξαχθεί περίπου ένα χρόνο πριν, είχε ως αποτέλεσμα να προσφερθεί για τα ίδια αεροπλάνα τριπλάσιο τίμημα περίπου 90 εκ. ευρώ.
Επειδή είναι σκανδαλώδες πώληση κρατικών περιουσιακών στοιχείων, όπως τα τέσσερα Airbus του δημοσίου, να επιβάλλεται ως εκβιαστικός υποχρεωτικός όρος του μνημονίου με την τρόικα.
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί
1. Σκοπεύουν να ακυρώσουν άμεσα την πώληση των τεσσάρων Airbus του δημοσίου με αυτό το ευτελές τίμημα και να προβούν σε κατάλληλες ενέργειες για μια επωφελή αξιοποίηση των πολύτιμων αυτών περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου;
2. Ποια ήταν η συμφωνηθείσα αμοιβή της εταιρείας συμβούλων Lazzard που μεσολάβησε για την πώληση, πώς επελέγη και ποιες οι υπηρεσίες της;
Ο ερωτών Βουλευτής
Λαφαζάνης Παναγιώτης



Δεν υπάρχουν σχόλια: