Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2011

Έντονες αντιδράσεις για την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη


Να καταργηθεί άμεσα από τη νέα κυβέρνηση η τροπολογία που ψηφίστηκε προχθές


Σφοδρές αντιδράσεις και εντός του ΠΑΣΟΚ προκαλεί η διάταξη του ΥΠΕΚΑ, η οποία ψηφίστηκε προχθές και επιτρέπει την πετρελαιοκίνηση, από τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του νόμου, στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης, τα οποία στενάζουν από την ατμοσφαιρική ρύπανση. Η τροπολογία, που είχε κατατεθεί από τον Γ. Παπακωνσταντίνου στις 13 Οκτωβρίου, προέβλεπε άρση της απαγόρευσης εν καιρώ με κοινή υπουργική απόφαση.



Μετά τον βουλευτή Κ. Καρτάλη, πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, ο οποίος εκφράζοντας τη διαφωνία του καταψήφισε την τροπολογία, χθες ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Σπ. Κουβέλης χαρακτηρίζει απαράδεκτη την πράξη του απερχόμενου υπουργού. Σε δήλωσή του μάλιστα σημειώνει ότι "η πράξη αυτή δείχνει ανάγλυφα γιατί η κοινωνία πλέον αμφισβητεί πολιτικούς που με καθεστωτικό τρόπο αγνοούν επιδεικτικά ακόμα και τη γνώμη του Κοινοβουλίου, όταν θέλουν, και δρομολογούν ύπουλα και αδιαφανώς το δικό τους, όπως με την απόφαση του κ. Παπακωνσταντίνου".
Όπως είναι γνωστό, κατά τη συζήτηση στις 22 Σεπτεμβρίου στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, το σύνολο των περιβαλλοντικών οργανώσεων και επιστημονικών φορέων τεκμηρίωσαν ότι η πετρελαιοκίνηση είναι επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία υπό τις παρούσες συνθήκες, άποψη που υιοθέτησε σε έκθεσή της στη συνέχεια και η Επιτροπή Περιβάλλοντος. Υπέρ είχε ταχθεί μόνον εκπρόσωπος του Συλλόγου Εισαγωγέων...
Το ΥΠΕΚΑ με χθεσινή ανακοίνωσή του ισχυρίζεται ψευδώς ότι βασίστηκε σε τεκμηριωμένες μελέτες και μετά από "διαβούλευση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής". Αραδιάζει μάλιστα διάφορα μέτρα τα οποία εξετάζονται σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία όταν η κυβέρνηση έχει παραιτηθεί.

Να καταργηθεί

Την άμεση κατάργηση της τροπολογίας από τη νέα κυβέρνηση ζητεί το WWF Ελλάς επισημαίνοντας ότι η πετρελαιοκίνηση συμβάλλει στη διόγκωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης με τα αυξημένα ποσοστά συγκεντρώσεων οξειδίων του αζώτου (ΝΟx), όζοντος, μικροσωματιδίων (ΡΜ10 και κυρίως ΡΜ2.5) και καπνού, όπως έχει επισημανθεί και από πρόσφατη μελέτη του ΕΜΠ για την πόλη της Αθήνας. Η οργάνωση προειδοποιεί πως "η πρόοδος της τεχνολογίας πετρελαιοκίνησης δεν έχει ακόμα καταφέρει να αντιμετωπίσει τις πολύ μεγάλες εκπομπές οξειδίων του αζώτου και μικροσωματιδίων, που έχουν δραματικές συνέπειες στο φυσικό περιβάλλον και στην ανθρώπινη υγεία".
Σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζεται ακόμη ότι η αδυναμία πάταξης της νοθείας στα καύσιμα, ο αναποτελεσματικός έλεγχος των οχημάτων που κυκλοφορούν στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα και η απουσία σχεδιασμού ακυρώνουν τα όποια πιθανά οφέλη και καταδεικνύουν το μέγεθος του σφάλματος στο οποίο υπέπεσε ο υπουργός ΠΕΚΑ με τη συγκεκριμένη αντιεπιστημονική πολιτική απόφαση.
Το WWF Ελλάς αποκαλύπτει πως η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης έγινε την ίδια ημέρα που ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος ανακοίνωσε τη νέα του έκθεση για την ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ευρώπη, μέσα από την οποία προκύπτει ότι η είσοδος πετρελαιοκίνητων τελευταίας τεχνολογίας στην ευρωπαϊκή αγορά συσχετίζεται με αυξημένες συγκεντρώσεις ΝΟ2 και ότι τα ελαφρά πετρελαιοκίνητα είναι ιδιαίτερα προβληματικά αναφορικά με τις εκπομπές NOx.
Στην ίδια έκθεση η Ελλάδα κατέχει την 4η θέση ως προς τις συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων μικρής διαμέτρου (PM2,5). Τα στοιχεία αυτά, σχολιάζει, θα έπρεπε να αποτελούν ικανό λόγο για τη συνέχιση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, τουλάχιστον έως το 2014, οπότε θα τεθούν σε εφαρμογή αυστηρότερα όρια ρύπων για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.
ΠΗΓΗ ΑΥΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: